Electrical Diagram Mimosa C5c

Hello everyone! I need the electrical diagram of the Mimosa C5c. I have two that I removed from the tower after they were damaged by a return of current through the grounding wire. I do some electronics repairs and would like to recover these gadgets as they are very good. Here in Brazil the repair is quite expensive and not worth it. I would be very grateful if someone could send me this document. Thanks in advance!

Your best bet is going to be talking to Mimosa Support. Thing is, the diagram probably is intellectual property of Mimosa’s and if they started handing it out copies might get a lot easier to make…

1 Like

Unfortunately this isn’t something we can provide to you.

1 Like

Hola como estas, un rayo me daño una mimosa c5c y al destaparlas pude encontrar lo siguiente debajo del conector de red trae dos diodos TVS smd, quitalos, ademas revisa la seccion de diodos de la derecha el primer diodo 806 se pone en corto, el rayo rompe la linea vin que va desde la pata 3-6 del conector ethernet hasta el g24102s que son unas bobinas de proteccion, has un puente entre esa pata 3 y el pin 6 del g24102s, por ultimo revisa el swicher lmr16030

1 Like

There is a lady on Facebook who might be of assistance, Sara Kerr, you can find her in the Wisp Talk (Newbies and Startups) group

1 Like

Hola Muchas gracias por tu apoyo. Noté que este G24102 tiene dos bobinas quemadas internas, en relación con el par marrón. Creo que este es solo el problema, pero probaré este diodo que mencionaste. Volveré aquí, gracias!